zondag 5 februari 2012

knap!

Afkomstig van de blog van Ted van Lieshout:

Dit weekend in NRC Handelsblad óók een interview met mij. De tekst is van Rinskje Koelewijn en de foto is gemaakt door Ringel Goslinga. Ik wist dat het een paginaportret zou worden en ik had wat voorbeelden gezien van eerdere portretten, dus ik bereidde me voor op het publiek te kijk staan met poriën en oneffenheden en al. Groot was mijn verbazing toen ik het portret in de krant zag, met mijn snuit groter dan het in werkelijkheid is en… prachtig. Vind ik zelf dan, hè! Ik vind dit een erg mooie foto en ik snap eigenlijk niet goed hoe dat kan. Ik ben tamelijk gewend aan het beeld van mezelf in de spiegel, en als ik nou maar steeds in dezelfde spiegel kijk, onder dezelfde lichtval, vind ik mijn gelaat wel aanvaardbaar. Maar op deze foto vind ik mezelf eigenlijk wel een beetje knap! Dat moet dan toch de kracht zijn van fotograaf Ringel Goslinga, want de mijne is het in ieder geval niet. Voor zover ik weet is de foto niet gephotoshopt, dus het verlanglijstje dat ik had – bovenoogleden laten optrekken, lubberhalsje laten rechttrekken, onderkinnetje en wallen laten wegzuigen – leg ik nog maar even terug in de la.